Onze geschiedenis

Mensen, technologie, faciliteiten en internationale expansie – Workplace Options, een opeenvolging van investeringen

Workplace Options werd opgericht in 1982. De focus lag in de eerste plaats op de balans werk-privé en bedrijfstrainingen in de VS. In die tijd ging het merendeel van onze medewerkers voor werknemers op zoek naar betaalbare, officiële kinderopvang, zodat kersverse ouders konden blijven werken na het moederschapsverlof.

In de loop der jaren zagen we kansen om grotere groepen mensen te helpen met investeringen in onze mensen, onze technologie, onze faciliteiten en onze capaciteit om organisaties en individuen overal ter wereld bij te staan.

Bij elke stap lieten we ons bij beslissingen en investeringen leiden door ons verlangen om de meest kwaliteitsvolle en zinvolle welzijnsdiensten aan te bieden aan nog meer medewerkers en organisaties in de hele wereld. Door onze winst opnieuw te investeren in ons team, onze technologie en onze servicecenters, zijn we uitgegroeid tot ’s werelds grootste aanbieder van geïntegreerde oplossingen voor het welbevinden van medewerkers.

Goed begonnen

1982: Workplace Options werd opgericht in Raleigh, North Carolina (VS), als leverancier van consultancydiensten en opleidingen rond de balans werk-privé aan Amerikaanse bedrijven.

Ons netwerk uitbouwen

1997: De organisatie lanceert een nieuw bedrijfsmodel en profileert zich zo als informatienetwerk voor EAP-partners en externe organisaties. Workplace Options begint ook welzijnsdiensten en internationale EAP-diensten aan te bieden.

Ons aanbod uitbreiden

2002: Workplace Options introduceert het integratiemodel voor partnerschappen in de EAP-sector, en lanceert tegelijkertijd de eerste live-chatdienst ter wereld voor het welbevinden van medewerkers, LiveConnect.

2005: De organisatie verwerft Work-Life Benefits en neemt de leiding over alle activiteiten in de VS. Dat creëert een stevig en uitgebreid netwerk van betaalbare producten en diensten met het oog op een betere werk-privébalans.

Internationale doorbraak

2006: Om vanuit de VS de wereld te veroveren, verwerft Workplace Options het Britse Employee Advisory Resources, een toonaangevende leverancier van internationale welzijnsdiensten voor medewerkers.

2007: De organisatie breidt uit naar Ierland met de overname van EAP Solutions, en opent een nieuw nationaal hoofdkantoor in Clonskeagh, Dublin. Datzelfde jaar verhuist Workplace Options naar zijn huidige internationale hoofdkantoor in Raleigh, North Carolina (VS) en is het bedrijf officieel zeven dagen per week de klok rond bereikbaar.

2010: Om in te spelen op de toenemende vraag richt Workplace Options een nieuw internationaal servicecenter op in Toronto (Canada), en lanceert het iFindCare, de eerste iPhone-applicatie in de sector.

2011: Twee nieuwe servicecenters in Virginia openen de deuren en een gespecialiseerd team staat klaar om Amerikaanse militairen en hun gezin bij te staan.

2012: De organisatie lanceert een nieuw internationaal servicecenter in Singapore. Van daaruit kan ze haar internationale aanwezigheid uitbreiden en de Aziatische markt bedienen.

2013: Met nieuwe internationale servicecenters in Tokio (Japan) en Lissabon (Portugal) breidt de internationale dienstverlening van Workplace Options verder uit. De organisatie creëert ook een speciale praktijk voor gecertificeerde welzijnscoaches om aan de groeiende internationale vraag te voldoen.

2014: Nieuwe servicecenters in Seattle, Washington (VS), Bangalore (India) en Jakarta (Indonesië) bieden extra opties voor internationale organisaties op zoek naar ondersteuning voor hun medewerkers. In dit jaar ziet ook iConnectYou officieel het licht, de eerste mobiele applicatie voor persoonlijke coaching in de sector.

2015: Workplace Options introduceert UCMS als het eerste casemanagementsysteem van en voor de welzijnssector voor medewerkers. Er komt een nieuw internationaal servicecenter in Rijsel (Frankrijk), wat het engagement en de capaciteit van het bedrijf in de verf zet om organisaties en individuen in heel Europa bij te staan.

2017: De globale expansie gaat voort met nieuwe internationale servicecenters in Dubai (Verenigde Arabische Emiraten) en Shanghai (China). De organisatie verhuist haar vestiging in India naar een nieuw, groter nationaal hoofdkantoor in Bangalore. De overname van ICAS in Frankrijk en België en servicecenters in beide landen versterken de slagkracht van Workplace Options in Europa.

2018: Met de opening van een nieuw service center in Montreal, Canada breidt Workplace Options zijn wereldwijde mogelijkheden nog uit. De organisatie lanceert ook WOVO, een innovatief platform voor werknemersinspraak met mobiele en web-based tools.

Permanente investeringen

Vandaag: Na de recente overname van Rehalto, een Europese pionier in de ontwikkeling van welzijn op het werk, blijft Workplace Options zijn voortdurend engagement tonen om te investeren, te innoveren en te verbeteren. Meer dan 65 miljoen werknemers bij meer dan 100.000 organisaties in meer dan 200 landen en regio’s wereldwijd kunnen nu beroep doen op de diensten van Workplace Options. Als organisatie streven we ernaar om werknemers gelukkiger, gezonder en productiever te maken op hun werk en in hun leven in het algemeen. Het steeds groeiende aanbod van diensten omvat onder andere wellness coaching, work-life ondersteuning, wereldwijd EAP, plaatselijke EAP-ondersteuning, interventies bij incidenten en trainingen op maat.

WordPress Video Lightbox